RADIO este unul dintre cele mai vechi canale de promovare, el fiind folosit la început pentru a transmite mesaje (în codul morse) la distanță, utilizat cel mai des în războaie (pentru comunicare) și mai apoi în comunicarea politică. Campaniile de publicitate radio aveau să apară mai târziu, bucurându-se de un succes fulminant.

Astăzi am ales să extragem câteva momente istorice din povestea acestui canal de comunicare și să le expunem într-un articol scurt și interesant.

  1. Primul post de radio național a fost înființat în anul 1920. Acesta transmitea în direct, pentru prima oară, o emisiune vorbită – alegerile din SUA (dezbaterile electorale). Putem observa și aici tentativa de publicitate radio prin prisma discursului persuasiv rostit de către candidați.
  2. În același an, în America, se lansa primul post de radio comercial. Aici avea să înceapă adevărata eră de publicitate radio. Frank Conrad realiza prima reclamă radio din garajul său din Pittsburgh, difuzată prin intermediul rețelei de radio KDKA.
  3. Termenul de “broadcasting” care face referire la comunicarea la scară largă a unor mesaje și care este folosit în zilele de azi într-un mod uzual în domeniul comunicării radio făcea referire în vechime la o tehnică agricolă de fapt, reprezentând împrăștierea sistematică a semințelor pe câmpul arat.
  4. În perioada 1922 – 1971, pentru a putea asculta posturile de radio disponibile, în Marea Britanie era obligatorie plata unei licențe radio lunare, costul acesteia fiind de 10 șilingi, echivalentul a 50 de cenți contemporani.
  5. Cel ce a inventat RADIO-ul (transmisia la distanță), lăsând drum liber unui domeniu fascinant reprezentat de comunicarea radio și realizarea de campanii de publicitate radio a fost Guglielmo Marconi, nepotul celebrului John Jameson, fondatorul brandului Jameson Irish Whiskey.

 

Radio este un canal de comunicare destul de complex, ce aduce rezultate excelente și la momentul actual.

La nivelul României, spre exemplu, Radio Zu se bucură de peste 1.800.000 de ascultători, având un target comercial de peste 14%. Cu alte cuvinte, din 100 de ascultători Radio ZU 14 vor fi posibili consumatori ai produselor și serviciilor promovate prin intermediul unei campanii de publicitate radio.

De asemenea, o campanie de publicitate radio are un impact direct asupra emoțiilor ascultătorilor. Aceștia interacționează mult mai ușor cu brandul promovat, deoarece cuvintele selectate inteligent au o forță absolut formidabilă.

Însă cel mai mare avantaj al unei campanii de publicitate radio este prezența lângă ascultător exact în momentul oportun. Radio-ul se ascultă în mașină în drum spre job, în birou, în pauza de masă, în drum spre școala princhindelului, în drum spre casă și seara ca muzică de fundal. Reach-ul este un element incredibil de bun, însă repetiția (numărul difuzărilor) e cea care vinde.