Observăm din ce în ce mai multe EXPLOZII ale online-ului în tot ce ne înconjoară. Online-ul este plin, oarecum ironic, cu știri despre evoluția online. Offline-ul este în continuă contopire cu online-ul, un exemplu foarte pertinent în această direcție fiind redacțiile și publicațiile consacrate.

Totul se mișcă înspre Desktop și Mobile. Direcțiile de business și planurile de marketing încep să-și rezerve încet încet pagini cât mai multe din raport pentru o abordare colorată, deschisă și din ce în ce mai dinamică.

Cu alte cuvinte, mediul online câștigă bătălii după bătălii fără să participe măcar la război. Asta deoarece userii sunt din ce în ce mai pretențioși, nu doar referitor la conținut, ci și la soluții de lifestyle cât mai comode și ancorate în realitate. Iar realitatea începe din ce în ce mai mult să se transforme într-o formă îmbinată de virtual reality + testare în timp / mod real.

Publicul cere adaptabilitate, iar antreprenorii secolului vitezei și al tehnologiei profită de acest lucru, așa încât nu rămâne nicio altă soluție nici firmelor. Acestea trebuie să se plieze pe noile nevoi și pe dorințele din ce în ce mai animate ale clienților.

Tocmai de aceea…

Mediul online reprezintă o oportunitate reală de dezvoltare pentru firmele din România

Conform BRAT, România înregistrează peste 8.8 milioane de conexiuni la Internet, iar 6.5 milioane de români sunt online ZILNIC.

Penetrarea online-ului a crescut exponențial în România ultimilor ani. 77% din mediul urban este conectat la internet, iar lumea nu stă departe de WorldWideWeb nici la sate, peste 40% din populația rurală fiind online.

Această ascensiune a online-ului românesc oferă oportunități de dezvoltare pentru extrem de multe afaceri. Site-urile de prezentare de azi devin încet încet cărțile de vizită de mâine. Promovarea online devine un “must” dacă afacerea ta se dorește a fi prezentă pe piață. Iar acest lucru nici măcar nu mai este de ajuns în momentul în care țintești topul preferințelor consumatorilor și clienților tăi. Pentru a atinge o astfel de performanță este deja necesar să gândești întreaga strategie de business ca o combinație Yin Yang între online și offline.

Sediul tău fizic trebuie să devină un centru de desfacere, în timp ce magazinul online sau site-ul de prezentare trebuie să devină punctul de referință pe piață. În același timp, conturile tale sociale și activitatea de pe platformele Social Media trebuie să reprezinte pionii de pe tabla de șah.  Acestea sunt elementele ce intră în contact prima data cu clienții și cu oamenii interesați de produsele și serviciile distribuite de tine, reprezentând deschiderea drumurilor către colaborări la nivel înalt.

O întreagă strategie de business pleacă din acest punct. Offline-ul trebuie să fie, în același timp, în concordanță cu online-ul, cu așteptările pe care interactivitatea și luptele de click-uri le setează consumatorului.

Un produs promovat intens și prezentat ca fiind “calitatea în forma cea mai pură” în mediul online, va trebui să trezească aceeași senzație și în momentul în care clientul va rupe ambalajul și va deschide cutia predată de curier.

Și iată, așadar, cum un pas îl determină pe celălalt. Pornești afacerea prin producție, apoi promovezi produsele prin canalele de comunicare din ce în ce mai interactive, setând niște așteptări, pe care trebuie să le respecți mai apoi prin beneficiile și prin avantajele produsului livrat de tine în raport cu cel livrat de concurență.

Online-ul îți pune afacerea la treaba!

În momentul în care afacerea ta este prezentă pe harta lumii online, așteptările clienților cresc în mod indubitabil. Dacă ai fost capabil să te adaptezi la mediul online, atunci există potential, iar acest potential este identificat rapid de către client. El este cel care va dori mai mult de la tine. Iar tu ești cel ce va trebui să-și pună afacerea în slujba clientului și să-i oferi exact ceea ce dorește și ce poate găsi doar la tine, poziținonându-te premium astfel în raport cu cei ce îți sunt concurenți.

Dacă tot vorbim de online, ca mediu adaptabil, nu uita să-ți gândești întreaga strategie de online într-un mod dinamic. Conținutul trebuie să fie antenant, site-ul trebuie să fie adaptabil, iar relația cu userii trebuie păstrată îndeaproape. Mai mult decât atât, toate acestea trebuie să se reflecte în produsul final. Acesta trebuie să fie în concordanță cu ceea ce comunici online despre el.

Pentru mai multe detalii cu privire la tot acest proces, pentru o strategie complexă și care să genereze rezultate, dar și pentru campanii de promovare în mediul online și outdoor te așteptăm la Agvila Media.

CONTACTEAZĂ-NE!